Andere kant van de wereld - Reisverslag uit Sydney, Australië van Amber Been - WaarBenJij.nu Andere kant van de wereld - Reisverslag uit Sydney, Australië van Amber Been - WaarBenJij.nu

Andere kant van de wereld

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

03 Juli 2012 | Australië, Sydney

Het voelt best raar om opeens aan de andere kant van de wereld te zitten. Het is bij jullie nu net middag, terwijl het bij mij alweer 9 uur 's avonds is.

Mijn stopover was in Hong Kong. Een beetje een vreemde, warme en beklemmende stad. Ik ben niet echt het centrum ingeweest, maar ik heb voornamelijk heel veel wolkenkrabbers gezien. Ik ben met een kabelbaantje een berg op gegaan en ik moet toegeven dat het uitzicht prachtig was. Eenmaal boven was daar de Tian Tan Boeddha, een hele grote zittende boeddha. Dat was zeker een mooi begin van mijn reis.

Na nog een lange vlucht kwam ik aan in Sydney. Deze stad voelt zo anders dan Hong Kong, ik ben heel blij dat ik nu hier ben! Gisteren heb ik een rondje door de buurt gelopen, wat boodschappen gedaan en eindelijk lekker gedoucht.

's Avonds kwam ik in het restaurant bij het hostel een Nederlands stel tegen. Ze hadden elkaar 9 jaar geleden ontmoet in dit hostel en waren nu samen op huwelijksreis! Na het eten heb ik samen met hen een wandeling door Darling Harbour gemaakt.

Afgelopen nacht heb ik eindelijk redelijk fatsoenlijk kunnen slapen, daar was ik wel aan toe na twee nachten in het vliegtuig. Ik moet zeggen dat het heeft geholpen om overdag wakker te blijven want ik heb niet echt een jetlag.

Lekker uitgerust ben ik vandaag naar het Featherdale Wildlife park geweest. Het was georganiseerd vanuit het hostel, dus we waren met een klein clubje en de mensen van gisteravond waren er ook weer! Het park zelf was superleuk, je mocht walibi's voeren, slangen vasthouden en koala's aaien.

Na het park ben ik doorgereisd naar Circular Quay, waar het Opera House en de Harbour Brigde zijn. Ik heb wat foto's gemaakt, maar ben er nog niet echt superlang geweest. Ik had daar afgesproken met Iris (een meisje dat ik vantevoren al in Amsterdam had ontmoet) en we hebben hier in de buurt samen wat gegeten. Morgen gaan we iets langer afspreken en dit weekend gaan we samen naar Blue Mountains.

Het is in Sydney best wel koud, maar gelukkig wordt het verder naar het noorden wat warmer, dat scheelt een hoop!

De komende dagen ga ik nog veel meer hartstikke leuke dingen doen, dus ik zal proberen jullie op de hoogte te houden!

  • 03 Juli 2012 - 11:23

    Gaby:

    Leuk am!! Ben jaloers, voorzichtig aan en veel plezier, geniet maar lekker :D xxx

  • 03 Juli 2012 - 12:37

    Jorn & Lin:

    Leuk Amber. Geniet er lekker van!

  • 03 Juli 2012 - 13:03

    Peter:

    Die koala is wel erg leuk ! En je ziet er zelf inderdaad nog okselfris uit. Enjoy it ! XXX

  • 03 Juli 2012 - 13:37

    Corinne:

    Lieverd! Wat leuk om je belevenissen te lezen! Ben blij dat je het naar je zin hebt in Sydney. Enne.....die kou moet je maar even voor lief nemen :)
    (Daar staan tenslotte twee weken Fiji tegenover) Dikke kus X

  • 03 Juli 2012 - 14:35

    Anne:

    Dag amber,

    Wat ontzettend leuk dat je nu in austalie zit. Ik wil je dan ook alle plezier toewensen, geniet en wees voorzichtig. Ik vind je maar stoer!

    Ps: ik zal je volgen

    Liefs anne

  • 03 Juli 2012 - 15:02

    Rina:

    Wat leuk om je belevenissen zo te lezen, zijn we toch nog een beetje bij je. Inderdaad toch wel een heel raar idee, dat je nu aan de andere kant van de wereld bent. Geef je zintuigen goed de kost en geniet van deze bijzondere periode!!!!!
    Liefs, Rina & de rest.

  • 03 Juli 2012 - 15:14

    Inge:

    Hé Amber, wat leuk jouw verslag! En wat een leuke foto's vooral die met die koala. Zo te lezen ben je al helemaal gewend en komen alle avonturen vanzelf op je af. Geniet ervan!!
    x inge

  • 03 Juli 2012 - 15:30

    Nada:

    Wat leuk Amber!! Meer foto's !!! :)
    veel plezier, kusjes

  • 03 Juli 2012 - 18:47

    Opa En Oma:

    Leuk om je reisverslag te lezen en de foto's te bekijken. Wel een enge slang.Geniet volop van deze reis. Liefs en dikke kus.

  • 05 Juli 2012 - 23:05

    Nouman:

    ziet er uit als een leuke reis, en die kangaroes zijn echt lief

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Amber

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 11482

Voorgaande reizen:

21 Februari 2017 - 07 Oktober 2017

Argentinië

05 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Cuba

30 Juni 2012 - 19 Augustus 2012

Down Under

Landen bezocht: