Midden in het regenwoud - Reisverslag uit Cairns, Australië van Amber Been - WaarBenJij.nu Midden in het regenwoud - Reisverslag uit Cairns, Australië van Amber Been - WaarBenJij.nu

Midden in het regenwoud

Blijf op de hoogte en volg Amber

24 Juli 2012 | Australië, Cairns

Afgelopen dinsdag werd ik 's ochtends opgehaald voor mijn Great Barrier Reef Adventure. We moesten eerst drie uur met een soort ferry naar een ponton, waar we dan eindelijk lekker konden snorkelen. Het was zo mooi om het rif voor het eerst te zien! Superveel vissen, echt heel speciaal! Daarna heb ik nog een tochtje gemaakt met een boot met glazen bodem, ook heel mooi. Vervolgens weer drie uur terug met de ferry.. Vrij veel mensen werden zeeziek, maar gelukkig heb ik nergens last van gehad!

Toen we aankwamen werd ik naar mijn nieuwe hostel gebracht; het Long Island Resort. Het was een hele mooie plek op een verder onbewoond eiland! En ik had ook nog een vierpersoonskamer helemaal voor mezelf! Samen met twee Canadese meisjes uit de kamer naast me ben ik iets gaan eten in de bar en daar waren ook nog drie Nederlandse jongens, heel gezellig!

Woensdag ben ik samen met de Canadese meisjes gaan wandelen over het eiland, een wandeling van bijna 10 km. Toen we terugkwamen konden we de vogels op het eiland voeren, supergrappig want ze gingen zelfs op je hoofd zitten. Ze hadden midgetgolf op het eiland en dat vind ik superleuk, en gelukkig was de 7-jarige Tazzie bereidt om een potje met me te spelen! Hij was echt een superschattig jongetje, 's avonds heb ik nog iets gegeten met hem en zijn moeder. Ze hadden een bubbelbad op het resort, en dat moesten ik natuurlijk even uittesten. Na het bubbelbadderen hadden ze een Movie under the stars, en deze keer was dat Mamma Mia, dus die hebben we natuurlijk ook nog even gekeken!

Donderdag werd ik opgehaald om een tocht te maken op een zeilboot. Het was eindelijk mooi weer dus we konden lekker op het dek liggen! Eerst hebben we even gesnorkeld op een plekje en daarna gingen we door naar Whiteheaven Beach, waar ik lekker over het strand heb gelopen. Als bonus kwamen we op de terugweg nog een paar walvissen tegen, supergaaf! 's Avonds heb ik weer in Airlie Beach geslapen, lekker gegeten en Lord of the Rings gekeken.

Vrijdag was een busdagje, 's ochtends vroeg vertrokken en 's avonds aangekomen in Cairns. Daar had ik met Iris afgesproken en samen hebben we naar vuurwerk gekeken (het was een feestdag in Cairns).

Zaterdag zijn Iris en ik vertrokken naar Cape Tribulation, een plek midden in het regenwoud. Er zitten hier superveel rare dieren, we hebben geen bereik, echt de middle of nowhere! We hebben even op het strand gelegen en zijn daarna naar de dichtsbijzijnde supermarkt gelopen (op 3 km afstand). Daar kwamen we een Nederlands meisje tegen dat hier werkte en ze nodigde ons uit voor een kampvuur 's avonds. Dus 's avonds zijn we door de barman naar dat dorpje gebracht, daar hebben we met zo goed als alle mensen uit het dorp (70 in totaal) iets gedronken en zijn we naar het strand vertrokken. Daar hebben we bij het kampvuur gezeten en naar de sterren gekeken, zo mooi! Een jongen uit het dorp heeft ons weer teruggebracht, en om 3 uur lagen we weer lekker in ons bedje!

Zondag werden we wakker met een enorme spin in onze kamer! Gelukkig was er een sterke jongen die hem even voor ons heeft platgeslagen. We hadden een lekker relaxed dagje, we hebben een beetje spelletjes gespeeld en lekker gekletst.

Gisteren zijn we vanuit Cape Tribulation naar Port Douglas vertrokken. Onderweg stopten we bij een ijsfabriek, een plek met aboriginals, een rivier waar we konden zwemmen en bij een look-out, heel mooi! Het leek Iris en mij beter om even iets apart te doen, want de irritaties komen inmiddels een beetje naar boven, dus we hebben allebei even ons eigen plan getrokken. Ik heb een heerlijke virginmojito gedronken in een supermooie loungebar en ben daarna lekker in een restaurant gaan eten (eindelijk iets luxer dan noodels). Er zat een stel naast me en ik denk dat ze me een beetje alleen vonden dus ze vroegen of ik bij hun wilde zitten en ze hebben me een overheerlijke tiramisu aangeboden! Uiteindelijk hebben ze mijn hele rekening betaald (iets van 40 dollar), echt zooo aardig! Dat zou in Nederland nooit gebeuren! Ze zijn ook nog mee teruggelopen naar mijn hostel, omdat ze het veel te eng vonden als ik alleen terug ging in het donker.

Vanochtend heb ik samen met een meisje van mijn kamer een wandeling gemaakt door het dorpje en over het strand. 's Middags heb ik een fiets gehuurd en ben ik een beetje de buurt gaan verkennen. Ik kwam op een gegeven moment bij een kitesurfschool met allemaal hele gespierde jongens zonder shirt, dus daar ben ik even blijven zitten, want het uitzicht beviel me wel! 's Avonds zijn we met de bus naar Cairns gegaan en ik heb net even iets gegeten met Iris en Frank, een Nederlandse jongen die bij ons in de bus zat.

Morgen ga ik op een tour en iedereen zegt dat die superleuk is, dus ik ben heel benieuwd!

  • 24 Juli 2012 - 15:10

    Corinne:

    Dat ziet er niet slecht uit! Ben je al een beetje bruin? Enne.......met die jongens valt dus ook wel mee :)

  • 24 Juli 2012 - 15:19

    Peter:

    Er zitten wel erg mooie foto's tussen ! En gelukkig is het weer ook aan de beterende hand ....
    En wat ben je blij met je nieuwe bril ! Nu nog fotó's met de zonnebril, dan lijkt eht echt tropisch XXX

  • 26 Juli 2012 - 11:23

    Opa - Oma:

    Hoi Ambi,

    Wat maak jij een geweldige vakantie mee. Fantastisch en wat een mooie foto's. Geniet er maar van, want het is weer snel voorbij. Wij zijn benieuwd wat de komende weken gaan brengen. We volgen je op de voet.

    Liefs en dikke knuffels - xxxxxx.

  • 29 Juli 2012 - 21:05

    Natascha:

    Hi Amber,

    Wat een indrukken! Had wel een foto willen zien van die Kitesurfboys hahaha!
    En zo braaf aan de Virgin Mojito ;-)
    Kijk weer uit naar je volgende reisverslag uit Nieuw Zeeland.
    Liefs Natascha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Amber

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 11470

Voorgaande reizen:

21 Februari 2017 - 07 Oktober 2017

Argentinië

05 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Cuba

30 Juni 2012 - 19 Augustus 2012

Down Under

Landen bezocht: