Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Amber Been - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Amber Been - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Amber

03 Augustus 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

De laatste dag in Sydney wilde ik nog even een rondje door de stad lopen, maar vlak voordat ik het hostel uitliep kwam ik opeens een jongen tegen met wie ik Uncle Brian's had gedaan! Dus we zijn samen naar Darling Harbour gegaan, hebben daar iets gegeten en een beetje rondgelopen. Daarna ben ik gaan slapen want de volgende ochtend vloog ik richting Nieuw-Zeeland!


Ik kwam op zondag aan in Queenstown, echt zo anders dan Australie, ik ben opeens beland in een ski-oord met besneeuwde bergen! Ik heb nog nooit geskied, maar als ik hier dan toch ben.. Dus dinsdag heb ik mijn eerste les! Verder even boodschappen gedaan, iets gegeten en daarna nog wat gedronken met mensen in het hostel.


Maandag was het weer niet geweldig, maar ik vond het zonde om mijn enige dag in Queenstown niks te doen, dus ik ben met een kabelbaantje de berg op gegaan. Boven kon je zomerrodelen, dus dat heb ik maar meteen drie keer gedaan! Was superleuk ondanks het weer. 's Avonds ben ik met wat mensen uit het hostel naar de Fergburger gegaan, hier een legende als het om hamburgers gaat. En ik moet toegeven, hij was echt superlekker! Met Stina, een meisje van mijn kamer, heb ik vervolgens zo'n zeven afleveringen van How I Met Your Mother gekeken, heerlijk lui avondje.


Dinsdag was een spannende dag, mijn eerste skiles! Gelukkig vond ik het hartstikke leuk en ging het ook heel goed! Normaal blijf je tijdens je eerste dag beneden, maar samen met een man uit onze groep mocht ik toch met de lift, omdat we onze ski's volgens de instructeur wel goed genoeg onder controle hadden. Dat was supergaaf! Terug in het hostel even lekker warme chocolademelk gedronken en daarna samen met Stina taco's gegeten. Nog een paar afleveringen van How I Met Your Mother gekeken en daarna compleet uitgeput mijn bed ingedoken.


Woensdag ben ik met de bus richting Lake Tekapo gegaan, een supermooi meer tussen Queenstown en Christchurch in. Tijdens de busreis kon ik voor het eerst echt goed het landschap zien, het was zo mooi! Aangekomen in Lake Tekapo heb ik een wandeling naar de top van een berg gemaakt en daar lekker iets gedronken, je had supermooi uitzicht vanaf daar. Onder aan de berg was een soort spa, dus ik heb heerlijk een paar uurtjes liggen badderen in de hot pools en van de sauna genoten. Daarna een pizza gehaald en nog even naar de Olympische spelen gekeken.


Gisteren ging ik met de bus door naar Christchurch. 's Ochtends ben ik in Lake Tekapo nog naar een kerkje en een standbeeld geweest. Christchurch is best wel beschadigd door de aardbevingen, dus het is best wel heftig om alles te zien. Het hele centrum is zo goed als weggevaagd. Ik had een hostel geboekt, maar toen ik daar aankwam, bleek dat dicht. Topdag dus. Gelukkig kwam ik een backpacker tegen en kon ik in zijn hostel terecht. Het is een heel gezellig hostel, ook al zie je ook hier de gevolgen van de aardbevingen. Gelukkig maakt het humeur van de eigenaar een heleboel goed. Ik heb nog even boodschappen gedaan, gegeten en ben toen gaan slapen.


Vandaag heb ik eerst lekker uitgeslapen, ik was heel moe, misschien was de impact van alles hier toch groter dan ik dacht. Ik ben nu in de bibliotheek, want in het hostel hebben we geen internet. Ik ga zo nog even naar een museum en naar het informatiecentrum en dan komt het hier vast helemaal goed!

  • 03 Augustus 2012 - 13:13

    Corinne:

    Lieverd! Wat ongelooflijk sporty weer! Leuk dat je steeds weer nieuwe mensen ontmoet en ook weer oude bekende tegenkomt. Fiji zal wel het andere uiterste zijn. Geniet er van! Dikke kus

  • 03 Augustus 2012 - 13:19

    Peter:

    Dag schat,
    Had me Nieuw-Zeeland als backpacker anders voorgesteld ... skiën ala, maar warme chocolademelk met toebehoren en een beauty-resort ..... Trouwens, Christchurch ziet er op de foto inderdaad erg gehavend uit, denk erger dan je had verwacht. En nu eindelijk op weg naar de dwergpinguins !?
    Knuffel en kus XXX

  • 04 Augustus 2012 - 14:37

    Opa En Oma:

    Hoi Ambi,

    Wat een mooi reisverslag om te lezen, maar dat je bent gaan skieen is toch wel heel apart. Jij maakt geweldige dingen mee en dat terwijl het hier in Nederland volop zomer is. We hopen dat je volop geniet van de dingen die je onderweg allemaal tegenkomt en dat doe je. Je hebt het erg naar je zin en dat moet zo blijven natuurlijk. Wensen je nog veel plezier voor de komende weken.
    LIefs en dikke kus xxxxxxxxxx.

  • 13 Augustus 2012 - 14:30

    Natascha:

    Hoi Ammie,

    Terwijl wij een heerlijke zonvakantie in Spanje achter de rug hebben, lees ik zojuist jouw skiverhalen!
    Haha letterlijk een wereld van verschil. Immie is bruiner dan bruin :-)
    Wat maak je een hoop mee! Al die indrukken verrijken je leven. Geniet van alle mooie dingen, de mensen, de natuur en blijf vooral schrijven zodat wij mee kunnen genieten van jouw belevenissen.
    Dikke kus Natascha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Amber

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 11479

Voorgaande reizen:

21 Februari 2017 - 07 Oktober 2017

Argentinië

05 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Cuba

30 Juni 2012 - 19 Augustus 2012

Down Under

Landen bezocht: