Salsa en Cuba Libres - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Amber Been - WaarBenJij.nu Salsa en Cuba Libres - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Amber Been - WaarBenJij.nu

Salsa en Cuba Libres

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

16 Januari 2017 | Cuba, Trinidad

Voor mijn gevoel was ik eergisteren nog in Nederland maar ik ben toch echt al anderhalve week hier. De eerste week bestond vooral uit het opstarten van mijn lessen, het ontdekken van de stad en het leren van mijn eerste echte passen Cubaanse salsa.

Zoals verwacht zijn mijn lessen niet de meest spannende ter wereld maar eerlijk gezegd hebben Helena en Samuel, mijn klasgenoten, veel interessante verhalen te vertellen. Én ze drinken ook nog allebei cocktails! Valt allemaal wel mee dus. Helaas was Helena hier maar een week maar Samuel blijft nog een week. Vandaag is er een nieuw meisje bijgekomen van mijn leeftijd, en zij blijft wat langer, dus dat is leuk.

Mijn eerste salsalessen zitten er ook op en ik heb zelfs al een dansje gedanst in het hier iconische Casa de la Musica. Dus Cubaanse salsa dansen in Cuba kan ook weer van de bucketlist. En ja, er is beeldmateriaal! Maar met het internet hier is dat denk ik pas geüpload tegen de tijd dat ik weer in Nederland ben, dus dat houden jullie tegoed.

Verder heb ik deze week veel gedaan met Daniella, een Duits meisje dat ook een taalcursus doet hier. Woensdag zijn we samen naar het strand geweest, vrijdag hebben we de andere studenten op sleeptouw genomen en zijn we met z'n allen uit eten geweest en daarna cocktails gaan drinken bij het Casa de la Musica. Zaterdag hebben we weer een heuvel in de buurt beklommen en gisteren ben ik met Daniella naar Cayo Blanco geweest. Dat is een eiland op ongeveer 1,5 uur varen met mooie zandstranden, palmbomen en goede plekken om te snorkelen. En je kon ook nog onbeperkt Cuba Libres drinken, als dat niet het ultieme leven is!

Ik ben inmiddels ook al helemaal opgenomen in de Cubaanse familie hier. Ik ben hier in totaal 5 weken en dat komt niet zo heel erg veel voor dus voor de grap word ik al als de nieuwe dochter voorgesteld. Cira en Felíx zijn onwijs aardig en zorgen goed voor me. Ik ben zelfs al uitgenodigd om volgende week mee te gaan naar Santa Clara, een stad in de buurt. Ze gingen zelf een bezoek brengen aan de moeder van Felíx, maar hebben aangeboden om me ook de stad te laten zien.

Verder gaat het leven hier z'n gangetje, af en toe krijg je een taxi aangeboden en als je dat vriendelijk afslaat, krijg je de vraag of je dan toevallig op zoek bent naar een 'novio'. Zo makkelijk gaat dat blijkbaar hier! Nog een leuk voorval: van de week kwam er een jongen naast me lopen op straat en hij bleef een beetje naast me hangen. Tovert ie uit zijn tas ineens supertrots een krab tevoorschijn met de mededeling dat het 'un cangrejo' is. Haha tja, dat is nog eens een originele gespreksopener.

Gisteren zat ik met een Amerikaans koppel nog even op het dakterras van het huis. De man speelde gitaar en na een tijd waren we met z'n allen I'm a soulman aan het zingen, leuk spontaan moment!

Morgen ga ik met Daniella en nog een andere student naar de oude suikervallei hier in de buurt en zaterdag dus naar Santa Clara. Verder is het denk ik een rustig weekje, vooralsnog geen hele gekke plannen.

  • 16 Januari 2017 - 18:35

    Peter En Corinne:

    Wat is een novio?????

  • 16 Januari 2017 - 18:50

    Amber:

    Een vriendje ;)

  • 16 Januari 2017 - 19:27

    Myrthe:

    Klinkt allemaal erg leuk! Fijn! Geniet ervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Trinidad

Cuba

Spaans en salsa in Cuba

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2017

¡Hasta pronto Trinidad!

05 Februari 2017

Dansjes op het balkon

26 Januari 2017

El Valle, Santa Clara y El Cubano

16 Januari 2017

Salsa en Cuba Libres

09 Januari 2017

Eerste dagen in Cuba
Amber

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 11494

Voorgaande reizen:

21 Februari 2017 - 07 Oktober 2017

Argentinië

05 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Cuba

30 Juni 2012 - 19 Augustus 2012

Down Under

Landen bezocht: