Iguazu, tangoschoenen en culturele uitstapjes - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Amber Been - WaarBenJij.nu Iguazu, tangoschoenen en culturele uitstapjes - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Amber Been - WaarBenJij.nu

Iguazu, tangoschoenen en culturele uitstapjes

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

20 Mei 2017 | Argentinië, Buenos Aires

Oh oh, wat een radiostilte! Het schrijven van een blog schiet er toch een beetje bij in naast werk en alle leuke dingen die ik doe… De foto’s vertellen denk ik het meest, maar wellicht toch leuk om nog even tekstuele uitleg te krijgen!

Mijn ‘gewone’, dagelijkse leven bestaat hier vooral uit overdag naar de ambassade, ’s avonds lekker eten, dansen en in het weekend brunchen en iets leuks bezoeken. Daar is dus eigenlijk niet zo heel erg veel aan veranderd.. Maar daarnaast stonden er ook nog wat andere dingen op de planning. Half april ben ik een lang weekend naar Mar del Plata geweest met Delfi. Het was heerlijk om de stad even uit te zijn en naar de zee te gaan. We hebben lekker rustig aan gedaan, gewandeld, gegeten, mate gedronken op het strand en zelfs nog even een kleine duik genomen!

Daarna was het al tijd voor een bezoek van papa en mama en samen vertrokken we naar Iguazu. Het was een heerlijk weekend en de watervallen waren adembenemend. Echt prachtig! Verder hebben we lekker genoten van elkaars aanwezigheid, het luxe hotel en het lekkere eten. Daarna zijn ze nog een paar dagen in Buenos Aires geweest en zijn ze onder andere meegeweest naar de Koningsdagviering op de ambassade. Dat was een dag waar we met z’n allen al lang naar uitkeken en het was een supergeslaagde dag!

De week daarna heb ik nog een beetje van het laatste lekkere zomerweer genoten voordat hier de herfst zijn intrede deed. Inmiddels is het flink wat frisser dan toen ik hier kwam en is het wat grijzer en regenachtiger. Begin mei ben ik verhuisd naar het centrum van de stad. Een wat lelijker en donkerder deel van de stad, maar wel levendiger en dichterbij werk. Het huis zelf is supermooi, dus ik vind het helemaal leuk!

Om mijn tangoskills wat nieuw leven in te blazen heb ik eindelijk zelf nieuwe schoenen gekocht! Ben er heel erg blij mee en gisteren heb ik ze eindelijk voor het eerst ook op de dansvloer uitgeprobeerd.

Verder heb ik de afgelopen weken nog wat sightseeing in de stad gedaan, zo ben ik bijvoorbeeld naar de Recoleta Cementerio geweest, een bijzondere begraafplaats hier in de stad. Het is megagroot en echt een beetje een dodendorp, heel indrukwekkend. Ik heb een filmfestival in de stad bezocht, een concert in Centro Naval bijgewoond en ook Teatro Colon staat voor zeer binnenkort op de planning.

De plannen voor de komende weken zijn ook superleuk! Zo ga ik morgen naar het concert van Ed Sheeran met wat vrienden en ik ga over twee weken lekker even op vakantie naar Patagonië, de sneeuw opzoeken! Dat wordt volgens mij ook heel erg bijzonder, dus heel erg veel zin in!

  • 20 Mei 2017 - 09:03

    Corinne & Peter:

    Inderdaad, daar is geen woord Spaans bij. Wij hebben ook genoten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 11475

Voorgaande reizen:

21 Februari 2017 - 07 Oktober 2017

Argentinië

05 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Cuba

30 Juni 2012 - 19 Augustus 2012

Down Under

Landen bezocht: