Tango, Feria de Mataderos en Teatro Colon - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Amber Been - WaarBenJij.nu Tango, Feria de Mataderos en Teatro Colon - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Amber Been - WaarBenJij.nu

Tango, Feria de Mataderos en Teatro Colon

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

16 Juni 2017 | Argentinië, Buenos Aires

De winter in Buenos Aires is nu dan toch echt begonnen, de handschoenen zijn al uit de koffer gehaald en de verwarming is getest. Ik zou eigenlijk begin deze maand op vakantie naar Patagonië gaan, maar er lag nog niet echt sneeuw en het was ook al te koud om veel andere activiteiten te doen. Een beetje een First World problem wel, maar al met al besloot ik om mijn vakantie uit te stellen tot eind juni. Dat staat dus nog op de planning en eind deze maand vertrek ik voor anderhalve week naar de echte kou!

Tot die tijd ben ik gewoon weer lekker aan het werk in Buenos Aires en wat dat betreft is er opnieuw niet zoveel veranderd. Wel had ik de afgelopen weken de tangovibe goed te pakken en heb ik heel erg veel gedanst. Een hele leuke ervaring was een paar weken terug op een zaterdagavond. De ambassadeur was uitgenodigd voor een tangoavond maar hij was zelf in Nederland. Nou hebben ze op werk inmiddels ook wel door dat ik lekker aan het dansen ben, dus ik mocht er in zijn plaats heen! Het begon met een les van een wat ouder Argentijns paar, op een gegeven moment zei de docent dat hij al 84 was! Blijkbaar hield de tango hem jong en soepel, want het was er nog niet aan af te zien. Na de les gingen we met z’n allen eten aan grote lange tafels en na een tijdje was er livemuziek van een Argentijns tango duo. De Argentijnen konden zo alle nummers meezingen en dat werd dan ook luidkeels gedaan. Een supergezellige en onvergetelijke avond!

Qua sightseeing heb ik afgelopen week de Feria de Mataderos bezocht, een markt in een wijk in het zuiden van de stad. Het was heerlijk weer en de mensen dansten op straat. Verder waren er vooral veel eetdingen te vinden, dus ik was helemaal in mijn nopjes. Ook heb ik eindelijk een bezoek gebracht aan Teatro Colon, wat superleuk was! Er was een symfonieorkest dat naast klassieke stukken ook wat Latijns-Amerikaanse ritmes speelde, een beetje alsof ze in het Concertgebouw ineens salsa zouden spelen op viool! Ook een aantal tuinen (Jardin Japones, Jardin Botanico en het Rosedal) heb ik laatst bezocht op een van de laatste zonnige dagen, nog net even mooi wat foto's kunnen maken.

Verder heb ik weer heerlijk gegeten en wat nieuwe restaurantjes en barretjes ontdekt. Tips voor iedereen die ooit nog van plan is naar Buenos Aires te gaan: El Salvaje Bakery, Ninina Bakery & Möoi voor ontbijt, brunch en lunch, Chan Chan en Benaim voor avondeten en La Floreria voor drankjes! Uiteraard is de lijst met tips nog veel langer, dus bij interesse moet je maar even een berichtje sturen ;)

Dit weekend staat er verder niet heel erg veel op de planning, op zondag heb ik een asado (BBQ) bij de ouders van Delfi thuis en verder doe ik het lekker rustig aan. Nog iets minder dan twee weken tot mijn Patagonië avontuur en uiteraard zal ik daarna uitgebreid verslag doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 11478

Voorgaande reizen:

21 Februari 2017 - 07 Oktober 2017

Argentinië

05 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Cuba

30 Juni 2012 - 19 Augustus 2012

Down Under

Landen bezocht: