Mijn nieuwe thuis - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Amber Been - WaarBenJij.nu Mijn nieuwe thuis - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Amber Been - WaarBenJij.nu

Mijn nieuwe thuis

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

13 Maart 2017 | Argentinië, Buenos Aires

Wat een twee weken waren het weer! Ik dacht eigenlijk dat ik niet zoveel interessants te vertellen had, want ik ben vooral aan het werk geweest, maar uiteindelijk is het nog best een verhaal geworden. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om weer te lezen!

Twee weken geleden ging ik met een free walking tour op pad in het centrum om wat van de stad te verkennen. Het was fijn om wat meer van de stad te zien, maar Buenos Aires is zo enorm en er zijn niet heel veel echt spectaculaire highlights, dus de druk om veel te bezoeken is verder niet heel groot. Het is wel een fijne stad om in te leven, met veel leuke barretjes en restaurants, parken en musea. De afgelopen weken heb ik vooral doorgebracht in Puerto Madero, de wijk waar ik werk, en in Palermo, de wijk waar ik woon. Palermo is een mooie wijk, met veel leuke plekken om te eten of om uit te gaan. Maar om het in verhouding te plaatsen; het is bijna net zo groot als Amsterdam.. Ook hier ben je dus niet in een week doorheen en zo ontdek ik dagelijks nieuwe plekken.

De eerste anderhalve week dat ik hier was, was het ongelofelijk warm. Zelfs de Argentijnen vonden het warm en eigenlijk was iedereen dan ook constant ergens onder een airconditioning te vinden. Hier een artikel over de hitte (om even te bewijzen dat ik me écht niet aanstelde..): http://www.thebubble.com/buenos-aires-under-red-heat-alert-until-the-end-of-the-week/. Dat betekende dat er niet zo heel erg veel te doen was en dat ik me vooral op werk of thuis bevond. ’s Avonds wat het wat beter te verdragen en zo ben ik bijvoorbeeld naar een carnavalsoptocht geweest en naar de verjaardag van Juan, een jongen die ik afgelopen zomer tijdens interrailen heb ontmoet, waarna we om 3 uur ’s nachts nog ijsjes gingen eten, vervelend leven heb ik toch he?!

Op werk ben ik bezig geweest met verschillende dingen, zo heb ik handelsvragen van wat bedrijven beantwoord. Dat kwam vooral neer op onderzoek doen naar de markt voor ondergoed en sokken in Argentinië, maar bijvoorbeeld ook kijken hoe het transport naar wintersportgebieden geregeld was. Daarnaast zijn we al bezig met de voorbereidingen voor Koningsdag en een bezoek van president Macri aan Nederland eind maart. Ook heb ik al bij wat meetings mogen zitten, met bijvoorbeeld de CEO van Uber in Argentinië en met verschillende partners van Strukton. Het bevalt goed op de ambassade, mijn collega’s zijn leuk en het werk is tot nu toe heel afwisselend. Vanaf deze week ga ik ook beginnen met een cursus over nieuwe handelsontwikkelingen in Latijns Amerika in het Spaans, wat denk ik heel interessant en leerzaam wordt.

Buiten werk probeer ik ook nog een beetje een leven te onderhouden (maar eerlijk is eerlijk, veertig uur per week is best wel even wennen), dus ik ben afgelopen week naar een tangoles geweest. Dat was superleuk, dus het plan is dat ik deze week zeker weer ga! Ook doe ik veel met mijn huisgenoten en vrienden van hen. Zo zijn we vorige week naar het park geweest en dit weekend naar Tigre, een plaatsje een uur van Buenos Aires vandaan. Ook was ik vorige week door Delfi uitgenodigd voor een asado (BBQ) bij haar familie thuis, heel leuk. Met Eva, de andere stagiaire, heb ik een paar keer nog wat gedronken en we zijn een keer naar een lezing over persvrijheid geweest namens de ambassade. En daarnaast loop ik af en toe met Lio, de hond van Delfi (en ja, vernoemd naar Messi), in de stad.

Ik verveel me voorlopig dus nog niet! De komende weken moet ik gewoon weer werken, maar ik begin steeds meer mijn draai te vinden, dus er blijft ook steeds meer tijd over voor leuke dingen. Ik hou jullie op de hoogte!

  • 13 Maart 2017 - 08:14

    Peter:

    Weer prettig leesvoer! En nee, van verveling lees ik weinig terug .... Op naar Koningsdag op de ambassade :-)

  • 13 Maart 2017 - 13:54

    Evelien:

    De updates blijven leuk om te lezen Am! Ik ben blij te lezen dat je het ook hier weer naar je zin hebt! Ik kan me goed inbeelden dat 40 uur per week werken opeens erg veel is, maar zo te lezen mag je veel interessante en leerzame dingen doen op de ambassade. Daarnaast zie ik vooral dat je lekker jezelf bent: een sociaal dier die altijd leuke dingen doet met veel verschillende mensen. Blijf genieten én verhaaltjes schrijven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 11471

Voorgaande reizen:

21 Februari 2017 - 07 Oktober 2017

Argentinië

05 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Cuba

30 Juni 2012 - 19 Augustus 2012

Down Under

Landen bezocht: