Ushuaia, El Chalten & El Calafate - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Amber Been - WaarBenJij.nu Ushuaia, El Chalten & El Calafate - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Amber Been - WaarBenJij.nu

Ushuaia, El Chalten & El Calafate

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

20 Juli 2017 | Argentinië, Buenos Aires

Inmiddels ben ik alweer anderhalve week aan het werk, maar zoals jullie weten was ik even heerlijk 10 dagen op vakantie naar Patagonië.

Ik begon mijn vakantie in Ushuaia, ook wel het einde van de wereld genoemd. Dat begon eigenlijk al geweldig met een prachtig uitzicht vanuit het vliegtuig; ik ging naar de sneeuw!!! Na aankomst ben ik gelijk op een kleine tour door het Beagle Channel gegaan, waar we zeeleeuwen konden bekijken en konden ervaren waarom het gebied ook wel Tierra del Fuego (Vuurland) wordt genoemd, wat een zonsondergang! De dagen erna had ik genoeg tijd om Ushuaia en de omgeving te ontdekken. Zo ben ik wezen wandelen in de sneeuw, naar het nationale park geweest, met husky’s op pad geweest, heb ik een heerlijk diner bij een kampvuur in de sneeuw gehad en ben ik een dagje naar de spa geweest.

Daarna was het tijd om weer op het vliegtuig te stappen, ditmaal richting El Calafate. Vanaf daar reisde ik verder met de bus richting El Chalten, waar ik de paar dagen daarna zou blijven. De aankomst hier was iets minder spectaculair, vooral regenachtig en donker, maar gelukkig scheen de dag erna de zon. Dat betekende dat het de perfecte dag was om de route Laguna de los Tres te lopen. De eerste 9km waren eigenlijk prima te doen, maar toen begon de echte uitdaging; 1km met 40% stijging in sneeuw en ijs. Het kostte enige moeite, maar het uitzicht was het meer dan waard! Daarna moesten we die verrekte kilometer weer glibberend naar beneden en uiteindelijk kwamen we na een tocht van 23km 8 uur later weer terug in het hostel.

Dit alles resulteerde in nogal wat spierpijn in de beentjes, dus de dag daarna beperkte ik me tot een korte wandeling van 6km voordat ik op de bus terug naar El Calafate stapte.

In El Calafate is het hoogtepunt de Perito Moreno-gletsjer, waar ik natuurlijk een bezoek aan heb gebracht. Verder ben ik wezen paardrijden rondom een meer en zijn we naar een lagune met flamingo’s geweest. Verder vooral heerlijk gegeten, lekker een boek gelezen en gewoon nog even rustig aan gedaan voordat ik weer aan de slag moest.

Op werk is het verder leuk, vanaf deze week ga ik naast mijn taken op de Economische Afdeling ook 3 ochtenden in de week meedraaien bij Consulaire Zaken, waar ik visumaanvragen voor een Working Holiday ga behandelen. Veel zin in, weer wat nieuws! Maar wat gaat de tijd snel! Nog maar anderhalve maand in Buenos Aires en dan zit mijn stage er alweer op. Tot die tijd staat er ook nog een uitstapje naar Uruguay op de planning (heel vervelend, dat dat visum afloopt, nu móet ik even het land uit) en Ana (vriendinnetje uit Rio de Janeiro) komt op bezoek. Die paar weken zullen dus ook wel weer zo voorbij vliegen.

  • 20 Juli 2017 - 07:22

    Peter:

    Prachtig weer .... en vergeet de pinguïns niet hè!?

  • 20 Juli 2017 - 09:37

    Evelien:

    Jeetje Amber, wat zijn er weer prachtige foto's :)! Het is net een aflevering van Floortje naar het einde van de wereld in foto's. En leuk om nu ook te lezen wat je precies hebt gedaan. Lekker sportief bezig geweest! Geniet van die laatste 1,5 maand. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 11472

Voorgaande reizen:

21 Februari 2017 - 07 Oktober 2017

Argentinië

05 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Cuba

30 Juni 2012 - 19 Augustus 2012

Down Under

Landen bezocht: