¡Hasta pronto Trinidad! - Reisverslag uit Havana, Cuba van Amber Been - WaarBenJij.nu ¡Hasta pronto Trinidad! - Reisverslag uit Havana, Cuba van Amber Been - WaarBenJij.nu

¡Hasta pronto Trinidad!

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

14 Februari 2017 | Cuba, Havana

Inmiddels zit mijn tijd in Trinidad er al weer op. Met pijn in mijn hart ben ik afgelopen zaterdag doorgereisd. 5 weken in zo'n klein stadje is best heel lang en ik merk dat ik het lastig vond om van iedereen afscheid te moeten nemen. Misschien is dit dan een van die plekken waar ik toch nog een keer naar terug moet.

Mijn laatste week in Trinidad was heerlijk, met veel muziek, veel salsa dansen en leuke mensen om me heen. Het was heerlijk weer en woensdag en donderdag was ik vrij, dus het was een ideale laatste week. In mijn vorige verhaal was ik bij zondag gebleven en toen ben ik inderdaad naar het strand geweest. Samen met Raciel, een van de jongens van de band, ging ik naar een klein strandje waar je heel goed kon snorkelen. Het water was hier wat dieper en er waren veel meer vissen dan bij de andere stranden in de buurt. 's Avonds weer even langs geweest bij het Casa de la Musica, wat ik geloof ik deze week minstens een keer per dag heb gedaan, dus ik zal jullie er niet steeds mee lastig vallen, maar denk het er maar bij.

Maandag had ik gewoon les en 's middags was er een Nederlands stel, Roland en Herma, in het huis aangekomen. Hele leuke mensen, dus met hen wat door de stad gelopen. Dinsdag had ik weer een speciale les, met een tour door een ander deel van de stad. Daarbij ook nog wat musea en galerieën bezocht en wat souvenirs gekocht. 's Middags was ik door Oniel, de meest recente gitaardocent, uitgenodigd om kennis te maken met zijn familie. Hij heeft twee zoontjes van 10 en 11 en samen met hen en hun moeder belandde ik ineens op een verjaardagsfeestje in de buurt. Het was een hele gezellige middag/avond die resulteerde in een uitnodiging om vrijdag mee te eten met de hele familie.

Woensdag ging ik op tour naar de Toppes de Collantes, een natuurpark met watervallen en grotten op een klein uur rijden van Trinidad. We waren met een leuke groep en we hebben mooie dingen bezocht, zoals een boerderij, een plek om te zwemmen, een waterval, een grot en een koffieplantage. We besloten met een deel van de groep 's avonds weer af te spreken om naar 'de grot' in Trinidad te gaan, een ondergrondse discotheek. Was echt veel leuker dan ik had verwacht en het was maar goed dat ik donderdag vrij was.

Donderdag was dus een rustig dagje. Nadat ik langzaamaan wakker was geworden in het Casa de la Musica ging ik op weg naar het strand. Ik was namelijk door Roland en Herma uitgenodigd om een middagje bij hun huisje aan het strand langs te komen. Daar heerlijk de rest van de dag geluierd voordat ik vrijdagochtend toch echt weer naar school moest. Vrijdag was verder vooral een dag van afscheid nemen en spullen inpakken, maar de dag werd goed afgesloten door het diner bij de familie van Oniel. Heerlijk gegeten en iets te veel rum gedronken, precies zoals het hoort.

Zaterdag moest ik er dan toch echt aan geloven, ik ging weg uit Trinidad. Niet heel veel meer dan een uur later stond ik in Cienfuegos, de eerste tussenstop op weg naar Havana. Een mooie stad, met grote pleinen en een lange en brede boulevard die naar een uitkijkpunt loopt. Overdag heb ik wat sightseeing in de stad gedaan en 's avonds ben ik richting het uitkijkpunt gelopen. Daar een leuk Oostenrijks stel tegen gekomen en met hen uit eten geweest.

Zondag ging ik meteen weer door, ditmaal naar Playa Giron, en eerlijk gezegd had ik dit prima over kunnen slaan, wat een vreemd dorp. Er staan langs het strand allemaal vervallen bungalows en het is verder echt uitgestorven. Het strand zelf is op zich wel prima, maar de hele sfeer is een beetje apart. Maar goed dat ik vrij snel door kon naar Havana!

Maandag ben ik aangekomen in Havana en heb ik samen met Yasmin, een meisje dat ik eerder in Trinidad heb ontmoet, een deel van de stad verkend. Dinsdag stond het oude centrum op de planning en woensdag ging ik richting Viñales. Donderdag was mijn laatste dag in Havana, om de hoofdstad nog verder te ontdekken en 's avonds vloog ik alweer terug, ditmaal voor een kleine tussenstop in Nederland.

  • 15 Februari 2017 - 00:11

    Ome Henky:

    oh wat heerlijk Amber, jeetje, ja, afscheid nemen na zo'n tijd is altijd verdrietig....maar ja ik zie dat de rum en de casa de la musica het goed konden vinden met je. Als je donderdag havana nog aandoet, dan ff heerlijk naar de banketbakker/ lokale patisserie, waarschijnlijk heb je 'm al ontdekt....de beste van Havana, .echt heerlijke gebakjes etc.etc. voor erg weinig...echt hollands genieten dus!! Hij zit hartje centrum, vlakbij/naast het Theater van Havana en de plek met al die taxi's e.a. schuin aan de overkant van Iberostar Parque Central Hotel Neptuno, Esquina Prado Y Zulueta.
    Op naar je tussenstop in Holanda, nog veel plezier en een goede reis, groetjes, henk.

  • 15 Februari 2017 - 00:42

    Amber De Been:

    De foto's laten helaas nog even op zich wachten door een niet al te geweldige internetconnectie.. maar die houden jullie tegoed. En leuk Henky, ik ga zeker even op zoek donderdag :)

  • 15 Februari 2017 - 07:18

    Peter:

    Ja ja, drank en muziek ... kom maar even lekker naar huis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Havana

Cuba

Spaans en salsa in Cuba

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2017

¡Hasta pronto Trinidad!

05 Februari 2017

Dansjes op het balkon

26 Januari 2017

El Valle, Santa Clara y El Cubano

16 Januari 2017

Salsa en Cuba Libres

09 Januari 2017

Eerste dagen in Cuba
Amber

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 11499

Voorgaande reizen:

21 Februari 2017 - 07 Oktober 2017

Argentinië

05 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Cuba

30 Juni 2012 - 19 Augustus 2012

Down Under

Landen bezocht: