Afscheid van Cuba en aankomst in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Amber Been - WaarBenJij.nu Afscheid van Cuba en aankomst in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Amber Been - WaarBenJij.nu

Afscheid van Cuba en aankomst in Buenos Aires

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

26 Februari 2017 | Argentinië, Buenos Aires

Wat een leven heb ik toch, iets meer dan een week geleden liep ik nog rond in Havana, toen kon ik even een paar dagen afkoelen in Nederland en nu zit ik alweer in Buenos Aires! Ook vanuit hier zal ik weer proberen jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn dagelijkse beslommeringen en leuke uitstapjes.

Eerst nog even terug naar vorige week, waar ik tijdens mijn laatste dagen in Havana vooral het centrum heb verkend, maar ook een dag naar Viñales ben geweest, daar onwijs ben natgeregend door een tropisch regenbuitje en waar ik afscheid heb genomen van mijn geweldige tijd in Cuba. Ik heb echt heel erg genoten van het land, de mensen, de muziek, het salsadansen en af en toe zelfs van het eten. Vooral Trinidad en haar inwoners zullen altijd een bijzonder plekje in mijn hart hebben.

Daarna had ik tijd om een paar dagen 'uit te rusten' in Nederland, wat vooral neerkwam op spullen uit- en weer inpakken, familie en vrienden zien, even lekker bankhangen en wat bezoekjes aan de Argentijnse ambassade in Den Haag brengen. Nog even een special shoutout naar Niels, die uiteindelijk ook nog een keer naar de ambassade is afgereisd omdat ik inpakstress had!

En toen begon het tweede deel van het grote buitenlandavontuur. Dinsdagavond vloog ik richting Buenos Aires, wat ik de komende zes maanden mijn thuis mag noemen. De eerste indrukken zijn heel goed, het is een enorm grote stad en het is hier bloody hot, maar de mensen zijn aardig en er is veel te doen. Ik ben nu twee dagen op de ambassade geweest voor een kleine introductie en afgelopen donderdag had ik meteen een diner bij mijn baas thuis. Dat was heel gezellig en ook leuk om iedereen zo meteen even wat beter te leren kennen.

Op dit moment is het vooral weer om jezelf binnen met de airconditioning op te sluiten, maar dan zie je ook zo weinig van de stad, dus ik ga mezelf toch maar aan een walking tour door het centrum wagen vanmiddag.

  • 26 Februari 2017 - 16:55

    Peter:

    Dit wordt ook weer zo'n leggiedownunder-avontuur, dat spreekt voor zich. Waanzinnig

  • 28 Februari 2017 - 17:29

    Eeef:

    Nou , wat een geweldig avontuur weer. veel plezier en good luck in BA. Groetjes van de fam. Schellens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 11519

Voorgaande reizen:

21 Februari 2017 - 07 Oktober 2017

Argentinië

05 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Cuba

30 Juni 2012 - 19 Augustus 2012

Down Under

Landen bezocht: