Laatste dagen Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Amber Been - WaarBenJij.nu Laatste dagen Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Amber Been - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Sydney

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

06 Juli 2012 | Australië, Sydney

Dit waren alweer mijn laatste dagen in Sydney, het is supersnel gegaan! Ik ben alweer bijna een week weg! Wel fijn eigenlijk, dat ik het blijkbaar zo naar mijn zin heb dat ik ook niet zo veel tijd heb om jullie heel erg te missen!

Afgelopen woensdag ben ik samen met twee meisjes uit het hostel naar Manly Beach gegaan. Je komt er met een ferry en vanaf daar heb je supermooi uitzicht op Opera House en eigenlijk op heel Sydney. Bij Manly Beach hebben we gewandeld, want het is helaas te koud om te zwemmen. Als je mazzel hebt, kun je walvissen zien rond deze tijd van het jaar, maar jammer genoeg was de zee te wild..

's Avonds ben ik met Iris en een Braziliaanse jongen de rugbywedstrijd tussen New South Wales en Queensland gaan kijken. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er helemaal niks van begreep, maar het was wel leuk om het te zien tussen alle Australiërs.

In het hostel is het inmiddels heel gezellig, ik zit met vijf andere meiden op een kamer en woensdag hebben we met z'n allen nog een filmpje gekeken.

Gisteren heeft het de hele dag geregend, dus ik had besloten een cultureel dagje te doen. Ik ben eerst naar het Australian Museum geweest, waar ze een hele mooie tentoonstelling hadden over de Aboriginals. Verder was het niet een heel speciaal museum.

Daarna ben ik naar St. James Church geweest, want er stond in mijn Lonely Planet dat die heel mooi was, nou dat viel ook wel mee.. Gelukkig was er naast St. Mary's Cathedral, die dan weer wel heel mooi was!

Vanuit daar ben ik naar het Museum of Contemporary Art geweest. Normaal ben ik helemaal niet zo van de moderne kunst, maar hier hadden ze wel echt wat leuke dingen! Ik zet zo wat foto's van het museum erop, dan kunnen jullie het ook zien!

's Avonds ben ik met wat meisjes van mijn kamer wat gaan eten in het hostel. Je krijgt in het hostel lekker veel eten voor je geld, dus dat is fijn, de rest van Sydney is namelijk zo duur! Je krijgt hier wel overal friet bij (zelfs bij de lasagne die ik had genomen..) beetje vreemd.

Vanochtend ben ik met een groepje van mijn kamer naar Paddy's Market geweest, waar ik nog even een sjaal en handschoenen heb ingeslagen zodat ik helemaal klaar ben voor de Blue Mountains!

  • 06 Juli 2012 - 06:15

    Peter:

    Inderdaad, wat heb je al weer veel gedaan! Goede reis naar en in de bergen, hoop dat het niet te koud is.
    XXXX

  • 06 Juli 2012 - 06:15

    Myrthe:

    Ha Am,
    Super dat jet het zo naar je zin hebt. Cool! Merle en ik vertrekken vandaag voor 2 weken naar Spanje met de bus. Ik heb er veel zin in. Geniet jij ook nog lekker en als je je vader en moeder nog spreekt, zeg ze gedag van mij.

    Geniet verder van je mooie trip! Kus, Myrthe

  • 06 Juli 2012 - 08:23

    Corinne:

    Jeetje, wat heb jij het druk gehad! Nu even uitrusten in de bergen? Dikke kus X

  • 06 Juli 2012 - 08:24

    Corinne:

    P.S. Leuke foto van die klosjes :)

  • 06 Juli 2012 - 10:09

    Gerard En Marlie :

    Het lijkt wel of we op herhaling zijn. Doe je in de blue mountains de groeten aan de "Three sisters". Dat met die slang doen we je niet na. Zo te zien toch ook wel een beetje een overwinning op jezelf. Maar toch, of juist daarom, waardering.
    Veel groeten, gerard en marlie

  • 06 Juli 2012 - 11:14

    Oma - Opa:

    Hoi Ambi,

    Jij hebt het naar je zin. Maak er in de bergen iets moois van. Warm aankleden.
    Liefs, dikke kus.

  • 07 Juli 2012 - 17:57

    Inge:

    Hé Amber,

    Wat een supermooie foto's! Geweldig!
    En wat heb je al veel gezien en gedaan in zo'n korte tijd. Wij gaan lekker rustig boekjes lezen in Spanje, zwemmen en heel veel niksen. Ook fijn.........maar een tikkeltje jaloers ben ik wel!
    Geniet ervan!!!
    x Inge

  • 09 Juli 2012 - 18:14

    Marlein:

    Hoi Amber,

    Je moeder heeft mij het adres van je blog gegeven. Madelief heeft het net uitgebreid zitten lezen, maar durft niets te schrijven.
    Stoer hoor zo helemaal naar de andere kant van de wereld. En wat geinig dan zo'n blog.
    We gaan je blog volgen.Groetjes, Madelief, Jade en Marlein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Amber

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 11501

Voorgaande reizen:

21 Februari 2017 - 07 Oktober 2017

Argentinië

05 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Cuba

30 Juni 2012 - 19 Augustus 2012

Down Under

Landen bezocht: