Krokodillen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Amber Been - WaarBenJij.nu Krokodillen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Amber Been - WaarBenJij.nu

Krokodillen

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

16 Juli 2012 | Australië, Airlie Beach

Met de bus kwam ik donderdag na vier uurtjes aan in Brisbane. Over het algemeen geldt hier toch dat hoe meer je naar het noorden gaat, hoe beter het weer is, maar toen we uit de bus stapten kregen we meteen een hele lading regen over ons heen. Zo bleef het de hele middag, dus dit leek me een goede dag om eens te gaan beginnen aan de berg was die zich inmiddels had opgehoopt in mijn tas. Nou was ik thuis nooit, dus dat is nog best een hele uitdaging, maar na een belletje met thuis is alles er hetzelfde uitgekomen als dat het erin ging!

De dag daarna was het weer iets beter, dus ik ben via een wandelingetje naar twee musea geweest (Brisbane schijnt de culturele hoofdstad van Australie te zijn, dus tja, dat is wat je dan doet). De moderne kunst bevalt me hier echt best goed, want ook dit museum was heel mooi. Voordat ik doorging naar een ander museum heb ik mezelf even getrakteerd op een overheerlijk chocoladetaartje! Dat is hier natuurlijk superduur, maar af en toe moet je jezelf wat gunnen. Het museum daarna was niet zo geweldig, ze waren een nieuwe tentoonstelling aan het opzetten, waardoor alleen het deel met Europese kunst open was. Tja, dat kan ik thuis ook wel zien. 's Avonds ben ik samen met twee andere meisjes naar de BBQ van het hostel gegaan, was heel gezellig!

Zaterdag was een supersaaie dag, ik had een busreis van 19 uur, dus daar heb ik niet zoveel over te vertellen..

Gisteren kwam ik om 7 uur 's ochtends aan in Airlie Beach (waar de Whitsundays zijn). We konden pas om 2 uur inchecken in het hostel, dus ik besloot eerst even mijn vouchers voor de komende dagen op te halen. Ze hadden verteld dat ik op maandag (vandaag) mijn krokodillensafari zou hebben, maar toen ik op het kantoortje aankwam, bleek het meteen die dag te zijn! Dus gisteren ben ik op krokodillensafari geweest! Het was superleuk, je kon zo dicht bij ze komen, dat had ik echt nooit verwacht! Maar omdat ze al een beetje gewend zijn aan de boten laten sommige krokodillen het gewoon toe. We kregen een heerlijke BBQ als lunch en toen we terugkwamen een stuk versgebakken cake.

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen, dat was wel nodig na die bus en een hele dag met krokodillen! Vanmiddag heb ik een wandeling gemaakt langs de kust met een ander meisje uit het hostel. Net even lekker pasta gegeten bij de bar in het hostel en zometeen een beetje op tijd naar bed, want ik moet morgen om 6 uur opstaan, want ze halen me om 7 uur op om te gaan snorkelen in het Great Barrier Reef!

  • 16 Juli 2012 - 09:45

    Peter:

    Ha Amber,
    Toch een leerzame reis, zo al met al ..... ik hoop wel dat het wasgoed schoon is geworden.
    En ook hier is er veel regen !
    Geniet van het snorkelen. Kusssss XXX

  • 16 Juli 2012 - 10:18

    Corinne:

    Zo vaak ben je nog nooit in een museum geweest! Toch nog iets meegekregen van thuis?! Ik ben wel een beetje jaloers op al die spannende belevenissen van je. Geniet er van! Dikke kus

  • 16 Juli 2012 - 12:23

    Evelien:

    Hee Am,
    Jeetje wat leuk en gaaf. Jij maakt mij, net als Jasmijn, enorm jaloers. Ik wist dat ik een keer naar Australië wilde, maar door jou wil ik het liefst nu een vliegtuig pakken!

    Ik lees met veel plezier al je verhalen en die foto's zijn ook echt leuk. Leuk dat je zoveel onderneemt en ook gewoon met mensen uit je hostel! Ik hoop dat je mooie dingen ziet tijdens het snorkelen, maar dat het niet te koud is...

    Laat je wel even weten als je de uitslag hebt van de loting. Ik ben zo benieuwd en vind het best spannend ;)!

    Liefs en xx, Eef

  • 16 Juli 2012 - 13:51

    Walter:

    Hoi Amber,
    Best naar je zin zo te lezen, ondanks het vele reizen. Veel plezier verder (ik blijf je volgen) en maak
    ook eens wat foto's van bloemen/planten.
    Groetjes Walter

  • 18 Juli 2012 - 08:12

    Natascha:

    Hi lieffie,

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen!
    Zo genieten wij aan de andere kant van de werld toch een beetje mee van al jouw avonturen.
    Ik zal Imara straks laten zien waar Ammie zit! Dikke kus Natascha XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Amber

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 11504

Voorgaande reizen:

21 Februari 2017 - 07 Oktober 2017

Argentinië

05 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Cuba

30 Juni 2012 - 19 Augustus 2012

Down Under

Landen bezocht: