Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Amber Been - WaarBenJij.nu Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Amber Been - WaarBenJij.nu

Fiji

Blijf op de hoogte en volg Amber

16 Augustus 2012 | Fiji, Nadi

Het werd wel weer eens tijd om een blog te schrijven, want mijn laatste blog is van ongeveer twee weken geleden. Fiji is niet heel modern wat betreft internet, dus het kostte iets meer moeite om te schrijven. Inmiddels is mijn reis alweer bijna voorbij, ik heb nog maar twee dagen in Fiji voordat ik naar huis kom. Aan het eind van mijn vorige blog was ik gebleven bij Christchurch, wat voor mijn gevoel alweer eeuwen geleden is, maar ik zal proberen daar nog iets over te vertellen.

Ik was gebleven bij vrijdag 3 augustus. Ik ben die dag niet meer naar het museum gegaan, ik heb nog even een back-up van mijn foto's gemaakt en ben toen naar het visitorcentre gegaan. 's Avonds een heerlijke pizza een een chocoladecakeje gegeten.

Op zaterdag ben ik dan eindelijk wel naar het Canterbury museum gegaan, waar ze een tentoonstelling over de aardbevingen hadden. Het was heel interessant om te zien, maar ook wel heel indrukwekkend. 's Middags ben ik naar het Antartic Centre geweest, waar ze heel veel pinguins hadden. Ik heb ook de backstage tour gedaan, waarbij we een prive-pinguin hadden, superschattig! Op de terugweg ben ik door het centrum van Christchurch gelopen, want sinds een paar weken is er weer een weg geopend. Heel raar om te zien, al die vervallen gebouwen, want je kan heel goed zien dat het vroeger een hele mooie stad is geweest. 's Avonds hebben we met een groep uit het hostel meatpies gemaakt, superlekker.

Zondagochtend gingen ze een van de gebouwen in Christchurch laten ontploffen. Met vrijwel het hele hostel zijn we ernaar gaan kijken, heel raar dat een gebouw binnen tien seconden verdwenen is. Daarna heb ik mijn tas ingepakt en ben ik richting het vliegeld gegaan om te vertrekken richting Fiji! Aangekomen in Fiji smolt ik zowat weg, toch even wennen om vanuit tien graden opeens in een tropische dertig graden te zijn. Het hostel was echt heel mooi, meteen aan het strand. En de mensen hier zijn superaardig! Ik voel me echt schuldig, want ze doen echt alles voor je!

Maandag ging ik op weg naar mijn eerste eiland, South Sea Island. Het is een superklein eilandje, waar je in drie minuten omheen kan lopen. Er is een meisje, Laurie, wat ongeveer hetzelfde pakket heeft als ik, dus we komen elkaar waarschijnlijk overal weer tegen! Een introductieduik was niet zo duur, dus het leek me wel leuk om dat eens uit te proberen. Het was heel mooi, ze hebben hier zoveel vissen en het koraal is echt heel kleurig! Na de lunch heb ik een lekkere siesta gehouden en daarna koud gedoucht (want ze hebben geen warm water op het eiland.. inmiddels ben ik er aan gewend geraakt, want ik heb nu al anderhalve week koude douches). Toen alle dagtoeristen waren vertrokken van het eiland was het heel rustig, we waren maar met tien mensen. We hebben lekker gegeten en nog wat gekletst en zijn toen gaan slapen.

Op dinsdag werden we om 7 uur wakker gemaakt voor het ontbijt, lekker tijdstip voor op vakantie maar ach. Vandaag ging ik zeilen op de Seaspray. We gingen eerst langs de eilanden uit de Castawayfilm, daar gingen we snorkelen en vissen voeren. Terug op de boot hadden we een lunch en gingen we op weg naar een traditioneel Fijiaans dorpje. Daar mochten we een kavaceremonie bijwonen en er was een marktje, waar je wat souvenirs kon kopen. Op de terugweg zagen we nog dolfijnen, supergaaf! Terug op het eiland gingen we eten en daarna hadden we ook daar een kavaceremonie (zo gezond voor me, al die kava).

Woensdag ben ik met de boot van South Sea Island na Naqalia Lodge op Waya Lailai Island gevaren. Dit 'resort' is niet zo luxe, maar de mensen zijn zo vriendelijk dat het niet zoveel uitmaakt. Het werd echt tijd om mijn was weer eens te doen, maar wasmachines zijn hier ver te zoeken. Dat betekent alles met koud water met de hand wassen (ben ik inmiddels heel goed in). Het is vandaag ook begonnen met regenen, wat een beetje jammer is, want er is niet zoveel te doen op Fiji als het regent (en je was droogt heel slecht). Er waren twee andere Nederlandse meisjes en daar heb ik even mee gekaart en verder wat gelezen. 's Avonds hebben we lekker gegeten en daarna een soort stoelendans gedaan, maar dan met mannen in plaats van stoelen...

Op donderdag was het weer een beetje opgeklaard, dus ik kon 's ochtends iets supergaafs doen; met haaien zwemmen! Vlak na het ontbijt gingen we met een bootje op weg naar het outer reef, waar we met rifhaaien konden zwemmen, je kon ze zelfs aanraken! Na de lunch hebben we van schelpjes enkelbandjes gemaakt, heel schattig. Daarna ging ik een hike maken, in Fiji-style (op blote voeten) omdat mijn wandelschoenen zijn gestolen. Omdat het gisteren zo hard had geregend was het een grote glijbaan, maar het uitzicht was het zeker waard. Terug in het resort hadden we een kavaceremonie (alweer), ik begin het zowaar iets minder vies te vinden.. Het avondeten was ook in Fiji-style, het was klaargemaakt in een ondergrondse oven en we aten met z'n allen op een mat op de grond, gewoon lekker met onze handen. Na het eten hebben we nog wat gekletst en er werden een paar liedjes voor ons gezongen, daarna zijn we lekker gaan slapen.

Vrijdag ging ik alweer door naar het volgende eiland,Tavewa, waar het Coral View resort is. Dit is een iets groter resort, maar het is wel heel mooi. 's Middags heb ik heerlijk genoten van een massage, daar was ik wel aan toe. Verder heb ik een heerlijk rustig dagje gehad.

Zaterdag ben ik met een bootje richting grotten hier in de buurt gevaren, je kon er in snorkelen en zwemmen. Er was ook een marktje waar ik een hele mooie sarong heb gekocht. 's Middags gingen we snorkelen in de Blue Lagoon, het was er echt supermooi en ook het koraal was prachtig, zoveel vissen! Deze avond was het 'Island Culture Night', wat inhield dat we ook hier eten kregen uit de ondergrondse oven en dat er na het eten voor ons werd gedanst. Er was een gezin waarvan de man uit Engeland kwam en de vrouw uit Fiji met twee superschattige kinderen. Ze sliepen op hun eigen jacht en hebben mij zelfs aangeboden om de rest van mijn vakantie met hun mee te reizen (eindelijk warm water, een wasmachine, een eigen bed, maar ik heb toch maar nee gezegd).

Zondag is rustdag in Fiji, en veel mensen gaan naar de kerk. Wij mochten mee naar een mis in de kerk (die er hier niet echt uitziet als een kerk, meer als een hutje), heel speciaal. Het was wel bijna helemaal in het Fijiaans, waardoor ik er niet echt veel van begreep. We gingen nog even in het dorpje naast de kerk kijken en gingen toen terug naar het resort. Ik moest alweer op de boot naar het volgende eiland, en vlak voordat ik op de ferry stapte kwam het gezin van gisteren nog langs om een foto van gisteren te brengen, superlief! Misschien alvast een goed vakantieadresje voor volgend jaar?! Na ongeveer een uur op de ferry kwam ik aan op het volgende eiland, Naviti Island, waar we slapen in het Korovou resort. We zijn met een superleuke groep, dus het wordt vast heel gezellig. We zijn even gaan snorkelen, hebben gekaart en lekker gegeten. 's Avonds zijn we nog naar een kampvuur gegaan.

Maandag gingen we 's ochtends op pad om manta rays te spotten, maar helaas zijn we ze niet tegengekomen. We hebben wel op twee supermooie plekken gesnorkeld, dus het was alsnog een hele leuke ochtend. 's Middags had ik een Fijiaanse kookles, supergrappig, was nog best lekker ook. Na het avondeten werd er een dansvoorstelling voor ons opgevoerd en daarna mochten we zelf dansen. We hebben een hele leuke avond gehad, maar waren daarna wel allemaal supermoe.

Dinsdagochtend ben ik met twee andere mensen gaan snorkelen bij Honeymoon Beach, een heel rustig strandje aan de andere kant van het eiland. We waren een beetje vergeten dat het eb was, dus het was nog een hele klus om bij het rif te komen, maar uiteindelijk is het gelukt. Na de lunch kregen we een Fijiaanse dansles en een paar dansen later was het alweer tijd om te gaan. Een half uurtje later kwamen we aan bij het Manta Ray Resort, waar ik nog een sunset tube cruise heb gedaan. Het was helaas vrij bewolkt, dus er was niet echt een zonsondergang.. Laurie en ik waren supermoe, dus om 9 uur lagen we al in ons bed!

Gisteren klonken om half 7 de drums, er waren manta rays gespot. Dus snel mijn bed uit en naar het strand gegaan om te snorkelen met de manta's. Het was er helaas maar 1, en we waren met zo'n twintig mensen, dus je kreeg vrij veel flippers in je gezicht. Maar nu kan ik in ieder geval zeggen dat ik met manta rays heb gezwommen. Na het ontbijt zijn we lekker in de schaduw gaan liggen, maar het lag zo lekker dat het niet lang duurde voordat ik in slaap viel. Gelukkig was ik precies op tijd voor de lunch. Na de lunch had ik opnieuw een heerlijke massage, lekker een uurtje liggen ontspannen. Tijdens het avondeten barstte er opeens een enorme stortbui los, dus dat belooft nog wat voor morgen.

Het is vandaag inderdaad de hele dag een beetje aan het regenen, wat best wel saai is. Niet zoveel aan het doen dus vandaag, beetje mijn blog schrijven en net aangekomen op mijn laatse eiland. Hier nog een nachtje doorbrengen en dan komt het vliegtuig toch wel erg dichtbij!

  • 16 Augustus 2012 - 08:36

    Peter:

    Dag meis,

    Da's lang bloggeleden .... Maar het klinkt allemaal heel super ! Fiji moet wel een groot relaxresort zijn ! Nou nog hopen op een paar droge, helaas laatste dagen. En dan kom je toch echt weer thuis :-)

    XXX

  • 16 Augustus 2012 - 09:05

    Corinne:

    Dag lieverd,
    Dat ziet er niet verkeerd uit! Als je thuis bent, moet je al dat vakjargon maar eens uitleggen (Castawayfilm, kavaceremonie, sunset tube cruise ????) Het klinkt allemaal spannend en veel. Gelukkig heb je ook tijd om te ontspannen. Goede vliegreis en tot gauw xxxxx

  • 16 Augustus 2012 - 11:23

    Opa En Oma:

    Hallo Ambi,

    Waaauw, wat een geweldig reisverslag. Wat jij allemaal meemaakt, om jaloers op te worden. Prachtige foto-serie ook, die het verslag mede een gezicht geven. Fantastisch!
    Maar helaas aan alles komt een einde. Bijna is het zover: het vertrek.
    Wij wensen je 'n super goeie vliegreis en zullen erg blij zijn je in blakende gezondheid terug te zien. We wachten in spanning af.

    Liefs en heel veel knuffels xxxxxxxxxx

    P.s. Dank nog voor je kaart vanuit de Fiji's.


  • 16 Augustus 2012 - 11:53

    Natascha:

    Hi Ammie,

    Wat vliegen die weken voorbij! Ik vermoedde al dat die Manta's supergrote roggen zijn....maar ik moest het toch even op google opzoeken voor de zekerheid :-) Wat een creeps, ik zou overslaan denk ik.
    De wasmachine en eigen bed aan boord van dat jacht klonk zeer aantrekkelijk. sterk dat je dat hebt laten varen. Ik weet niet wat ik had gedaan...

    Ik wens je een prettige terugreis zonder vertragingen en hoop dat we je snel weer zien in NL.

    Dikke kus en knuffel
    Natascha

  • 16 Augustus 2012 - 14:58

    Inge:

    Hé Amber!
    Lang geleden!
    Wat leuk om al je avonturen te lezen en al die foto's erbij!
    Wat zul jij veel te vertellen hebben als je terugkomt!
    Raar dat dat nu ineens al zo dichtbij komt.......
    Geniet van je laatste dagen en goeie reis!!!
    x Inge

  • 18 Augustus 2012 - 18:00

    Richard:

    Hi Amber,

    Leuk om te lezen! Wanneer kom je weer oppassen?

    Geniet er nog maar van!

    Richard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Fiji, Nadi

Amber

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 616
Totaal aantal bezoekers 11510

Voorgaande reizen:

21 Februari 2017 - 07 Oktober 2017

Argentinië

05 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Cuba

30 Juni 2012 - 19 Augustus 2012

Down Under

Landen bezocht: